Heyyyyyyyyy.

Assalamualaikum!May anything yang Izaaz posted here benefits youu :)

Saturday, October 19, 2013

Asfa and Youtube.

It's true that kids learn faster.
Asfa was totally a 'suci' boy and then when Aslam introduced him to Youtube,
he became addicted.

When he holds the remote, takde benda lain dah budak ni tengok.
It's always youtube.
Mula mula dulu, buat tak tahu je.
Budak budak, tengok ape je kan. Angry birds, Naruto (Yang tuhh aku tak marah HEHE)
But lately, dia bukan tengok tu je.


Asfa suka sangat tengok diorg ni!
They play games, and buat reviews pasal games diorg main.
And sometimes the make random videos. 
They're good. Creative, too. Tapi it's too much for the kids- I think.


Yang ni baruu je diorang start tengok.
This guy pun buat review pasal games dia main, and he cheated too haha.
At first, I don't even care. Tapi lately, bila aku tengok sekali dgn diorg,
I found that most of the games that he played games ganas ganas.
You know, games yang kita main then patah tengkuk, patah kepala segala bagai tu.
So, I'd scold 'em. Hoi, games cenggini tak baik kan untuk budak budak. It'll influence 'em nanti. Bahaya bahaya --'

I like this one! Tak tahu lah maybe diorang just cari 'cakes' and then keluar yang ni.
Once diorg bukak yang ni, satu family join tengok sekali.
It's fun- though our family memang suka tengok rancangan masak masak ni :D
She's veeryyy creative! From just a simple plain cake, boleh jadi macam macam! ^^




But still aku risau ni, budak budak sekarang ni terdedah dengan macam macam dekat internet. Kalau yang elok, elok lah. Kalau yang tak elok, sila tegur ya. 
Isn't it our work to keep an eye to our next generation? ^_^

No comments: